סופ"ש אקטואלי: המפסידים הגדולים של השבוע • יוסי לזר

    יוסי לזר 1 Comment on סופ"ש אקטואלי: המפסידים הגדולים של השבוע • יוסי לזר
    20:48
    21.05.24
    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "מוכנים להסתכן גם למען גופות חטופים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אז מי המנצח? ומי המפסיד?", זה הדיון שהעסיק השבוע את הציבור החרדי בכלל ובעיקר את תושבי העיר אלעד, כשהנושא כמובן הוא פסיקת בג"ץ בפרשת אי קבלת הבנות לסמינרים באלעד.

    הסאגה הארוכה והכואבת הזו – הגיעה השבוע – חודש אלול ימים ספורים בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים להכרעה בפני שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, וכמובן שמיד לאחר פסק הדין יצאו התגובות והקרדיטים.

    כאשר קוראים את אותם תגובות – עדיין אין תשובה לגבי זהות המנצחים או המפסידים אלא להיפך – כמובן יוצאים יותר מבולבלים.

    תגובת העותרים עמותת נוער כהלכה הייתה כך: "המטרה בעתירה הייתה שלא תהיה בת שתישאר בבית, והמטרה הזו הושגה במלואה. ואפילו קיבלנו בונוס, סמינרים אזוריים לשנת הלימודים תשע״ז, שזה תקדים שבעזרת ה' עוד ימשך למקומות נוספים".

    "בית המשפט ועיריית אלעד קיבלו את הפשרה וכל הבנות ישובצו בשני הסמינרים באופן מידי. לצערי הרב, בלי שהיינו מגיעים הבוקר לבית המשפט, זה לא היה קורה".

    תגובת ראש העיר ישראל פרוש לאחר הפסיקה הייתה: "כפי שהצהרתי, כל התלמידות תשובצנה בתוך זמן קצר, ואני שמח שבית המשפט קיבל את עמדתנו כי ביטול הרישום יצור קושי עבור כלל התלמידות בנוסף על אלה שלא התקבלו".

    כך, שאחרי קריאת התגובות נראה כי שני הצדדים הן העותרים והן העירייה ניצחו בסיפור הזה.

    לעומתם, תגובות ההורים נחלקו לשניים, הורים שבנותיהם התקבלו כבר לסמינרים, בהחלט לא אהבו את הרעיון של סמינרים לפי חלוקה אזורית. לעומתם אותם מאות הורים כאובים שבנותיהם לא התקבלו לסמינרים במשך חודשים רבים, הם לא מבינים מדוע העסקנים ומנהלי הסמינרים לא ישבו בתחילת השנה והתחילו להיאבק אז, כך שהסיפור ייסגר לפני מועד הרישום, ולא שיקרה מצב שברגע האחרון 'יופתעו' שהנה יש מאות בנות שאמורות להתחיל ללמוד בשנה הבאה בסמינרים בעיר, אותם הורים מברכים עכשיו על הפתרון שהתקבל בבית המשפט, דבר שיאפשר לאותם בנות להתחיל את שנת הלימודים הקרובה הבעל"ט יחד עם חברותיהן לכיתה באותו סמינר.

    אבל כמובן שהמפסידים הגדולים בכל הסיפור הזה מלבד ההורים הכאובים ששפכו את דמם ברבים ומלבד אותם בנות שהחופש הגדול – הזמן שבו הן היו אמורים לנוח ליהנות ולאגור כוחות לפני כניסתן ללמוד בסמינר – התקופה הזאת עברה עליהן בכאב גדול ובהרגשה של חוסר שייכות.

    המפסידים הגדולים מכל הסיפור הזה זה אנחנו, כלל הציבור החרדי, שתמיד התחנכנו על פסיקת גדולי ישראל, שתמיד ידענו ללכת אחרי הפסוק שנקרא בשבת זו בבית הכנסת וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, השבוע לצערנו זה מרגיש כאילו 'היורוך' היחיד כאן הוא בג"ץ או שהציווי שנכתב בפרשת השבוע של שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק" -מתייחס לשופטת הנכבדה שיושבת בבית המשפט המחוזי בירושלים.



    1 תגובות

    מיין תגובות